Motorgarázs Kapuja
Fotó [1.] - térkép [2.]
Elhelyezkedése: MÁV Fűtőház Főnökség Bejárata Korsós sor 24.
Történet: Szentes első vasútja centenáriumának évében Kerényi Gáza mérnök a régi szentesi indóház peronjának öntöttvas oszlopaiból "emlék-kaput" állított. [3.]
LEXIKON
Indóház:
Amikor 1887-ben megindult a vasúti forgalom Szentes és Kunszentmárton közt felépítettek egy kétszintes indóházat; de az újabb vonalak megnyitásával az indóház szűknek bizonyult. Már 1906-tól tervezték a bővítését, 1913-ban elkészültek a tervek, de az első világháború és azt követő forradalom, a gazdasági nehézségek hátráltatták a tervek megvalósítását. 1927-ben változott meg a helyzet, amikor a MÁV Rt. ajánlatot tett a szentesi állomás motoros központtá fejlesztésére, e terv tartalmazta az eddigi kétszintes indóház pályaudvarrá bővítését is. Szentes város vasútügyi bizottsága 1927. február 18-án fogadta el a MÁV kedvező ajánlatát. [4.]
A régi Indóház épülete [5.]
Az oldalon felhasznált források:
Irodalom:
[3.] Szentesi ki kicsoda városismertető - 1996
[4.] http://hu.wikipedia.org/wiki/Szentesi_vasútállomás
Térkép:
[2. ]https://maps.google.hu
Fotó:
[1.] Lantos Imre - ©Koszta József Klub TKME Szentes
[5.] A régi indóház épülete - forrás: internet
|